poniedziałek, 15 grudnia 2014

MAŚLANE CIASTECZKA

maślane świąteczne ciasteczka

Znajduję na blogach masę świetnych przepisów, które giną zapomniane wśród polubionych linków. Podziwiam jak fajnie inni organizują sobie czas zamiast działać. W sobotę zmobilizowałam się i upiekłam ciastka, z których jestem dumna. Oto przepis na pyszne kruche maślane ciasteczka. I do tego gotowe w 30 minut!



POTRZEBNE SKŁADNIKI 
  • kostka masła 200 g 82% tłuszczu
  • cukier puder 5 łyżek stołowych - zmieliłam brązowy cukier
  • nasionka z 1 laski wanilii 
  • 2 szklanki mąki pszennej (270 g)

PRZYGOTOWANIE
  • mąkę przesiać na stolnicę, dodać cukier, masło i wanilię
  • wyrobione ciasto podzielić na pół, schować do zamrażarki na 10 minut
  • rozwałkować ciasto na placek o grubości maksymalnie 0,5 cm
  • foremkami wycinać z ciasta dowolne kształty
  • układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, blisko siebie (ciastka nie rosną) 
  • piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez max.15 minut


maślane ciastka
(wałek - prezent na wieczór panieński "najlepszy przyjaciel kobiety - postrach męża"





Ciastka smakują lepiej niż wyglądają. A piękny zapach, który rozchodzi się po całym domu przypomina mi dzieciństwo. Gdy Mama piekła kruche ciasto, moim mega odpowiedzialnym zadaniem było równomierne nakłuwanie widelcem placka. Nie mogę się doczekać, kiedy będziemy z synem wspólnie wycinać foremkami ciastka, może już za rok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz